Jak zarabiać na Instagramie?

Ostatnimi czasy Instagram zdecydowanie króluje wśród mediów społecznościowych. Poza możliwością dzielenia się swoimi zdjęciami z grupą odbiorców, a także obserwowaniem interesujących nas kont daje on również możliwość zarabiania realnych pieniędzy. Sposobów na to jest kilka, ale żeby móc rozpocząć zarabianie na Instagramie należy spełnić kilka podstawowych kryteriów bez których nikt nie zaproponuje nam współpracy.
Pierwszym z wyżej wspomnianym jest ilość realnych obserwujących, czyli tak zwanych followersów. Słowo „realnych” nie zostało tu użyte przypadkowo, ponieważ jak się okazuje panuje powszechna moda ich kupowania. Następnie ważne są zasięgi naszych postów, czyli to do jakiej ilości osób dotarł opublikowany przez nas post. Następnie pod uwagę są brane interakcje, czyli ilość reakcji na nasz post pod względem polubieni oraz komentarzy. Osoby, które mają dużą ilość obserwujących (minimum kilkanaście tysięcy), duże zasięgi publikowanych przez siebie postów oraz odpowiednią ilość interakcji pod nimi, mogą liczyć na to, że zaczną napływać do nich oferty współpracy od różnorodnych firm.
Wyżej wspomniane propozycje z reguły dotyczą reklamy. Np. firma X wysyła do danego influencera produkt, a jego zadaniem jest opublikować post z jego wykorzystaniem, zachęcający do zakupienia ów produktu. W grę wchodzi również zarobek na zasadach sieci afiliacyjnej. W tej sytuacji promujemy produkt firmy Y i za każdy zakup pochodzący z linka umieszczonego na naszej stronie lub pod naszym postem, otrzymujemy wynagrodzenie w postaci prowizji.
Jak sami widzimy zarabianie na Instagramie daje naprawdę wiele możliwości, jednak zanim do tego przejdziemy powinniśmy wypracować sobie dobre statystyki naszego konta na Instagramie. Im więcej obserwacji, zasięgów i interakcji, tym lepiej płatne zlecenia możemy załapać.