Poradnik podstawy zasad Google Web Core Vitals

W maju 2020 r. Google ogłosił, że jeśli witryny chcą poprawić pozycję w rankingu, muszą spełnić świeżo wdrożone Web Core Vitals . Ogłoszenie dało administratorom witryn i zespołom marketingowym rok na zapoznanie się z różnymi sprawami, ale wiecie co? Tak, minął cały rok i nadszedł ten czas.
W maju 2021 r. witryny, które nie spełniają kluczowych kryteriów Core Web Vitals, prawdopodobnie odnotują spadek w rankingu wyszukiwania – i zdecydowanie w ruchu. Aby upewnić się, że nie jesteś wśród nich, oto, co musisz wiedzieć.
Co to jest Google Web Core Vitals?
Chociaż marketerzy mają tendencję do kojarzenia Google z wyszukiwaniem słów kluczowych, słowa kluczowe przez lata były tylko jednym z czynników decydujących o tym, czy strona ma dobrą pozycję w rankingu, czy nie. Dwie strony z równie dobrą i trafną treścią mogą znajdować się na drastycznie różnych poziomach w zależności od jakości oferowanego przez nie doświadczenia użytkownika. Jeśli Twoja strona wolno się ładuje, zawiera błędy, jest nieczytelna na urządzeniach mobilnych , nie spełnia standardów ułatwień dostępu i nie ma protokołu HTTPS, znajdzie się poniżej szybkiej, bezpiecznej i responsywnej strony.
Web Core Vitals firmy Google jest rozszerzeniem tego nacisku na wrażenia użytkownika. Składa się z trzech benchmarków:
- Największe wyrenderowanie treści (LCP): ile czasu zajmuje załadowanie głównej treści strony. NB: nie mówimy tutaj tylko o treści „na górze strony”! Twoja strona powinna być taktowana w 2,5 sekundy lub mniej.
- Opóźnienie pierwszego wejścia (FID): po jakim czasie użytkownicy mogą wchodzić na Twoją stronę w interakcję z nią? Rozumiemy przez to, jak długo będą mogli kliknąć link, rozwinąć menu lub wpisać pole? Powinno to być 100 milisekund lub mniej.
- Zbiorcze przesunięcie układu (CLS): Jak często zdarzają się nieoczekiwane przesunięcia układu (te „skoki” podczas ładowania strony)? Wynik powinien być mniejszy niż 0,1.
Chociaż te testy porównawcze są zgodne z wcześniejszymi zaleceniami Google dotyczącymi szybkości i jakości obsługi, są na tyle różne, że zespoły programistyczne i marketingowe powinny przetestować Twoją witrynę, aby upewnić się, że wszystko przebiegnie pomyślnie.
Jak ulepszyć moje podstawowe funkcje Google Core Web Vitals?
Aby zobaczyć, jak działa Twoja witryna, przejdź do Google Search Console i kliknij sekcję „Web Core Vitals”. Zastąpiło to poprzednie łącze „Test prędkości”. Tam będziesz mieć dostęp do raportów na urządzenia mobilne i komputery stacjonarne oraz wygenerować listę stron, które wymagają poprawy.
Oto, jak upewnić się, że Twoja witryna działa powyżej oczekiwań w każdym z testów porównawczych Web Core Vitals:
Największa zawartość farby (LCP):
- Usuń skrypty innych firm — spowalniają one ładowanie strony.
- Zdobądź lepszego hosta internetowego. Szybszy host oznacza szybsze ładowanie! Użyj sieci CDN i pobierz wstępnie zapytania DNS.
- Używaj ładowania asynchronicznego lub „leniwego” – oznacza to, że obrazy ładują się tylko podczas przeglądania, a nie wszystkie naraz. Zrób to samo z filmami, używając symboli zastępczych dla filmów zamiast wstępnego wczytywania całego filmu.
- Zmniejsz obrazy tła. Zmniejsz ich rozmiar lub usuń je i zastąp wzorami.
- Użyj obrazów WebIP . Mają one większą kompresję (a tym samym szybsze czasy ładowania) niż pliki JPEG.
- Usprawnij swój CSS – nieporęczny CSS może wydłużyć czas ładowania. Wstępnie ładuj , inline, minifikuj i skonsoliduj swój CSS.
Identyfikuj i usuwaj duże elementy strony. Użyj ekranu Google Web Core Vitals, aby je zidentyfikować.
Opóźnienie pierwszego wejścia (FID):
- Zminimalizuj czas wykonywania JavaScript. Użytkownicy nie mogą korzystać ze strony podczas ładowania przeglądarki. Zminimalizuj lub odłóż JavaScript, aby to obejść. (W miarę możliwości używaj JS hostowanego przez Google ).
- Usuń skrypty innych firm – spowalniają one czas FID.
- Buforuj zawartość. Buforowanie przeglądarki pomaga szybciej ładować zawartość (w tym zadania JavaScript).
- Usuń mobilne obrazy w części strony widocznej na ekranie. Zmniejsza to FID, a także przesunięcia układu.
Zbiorcza zmiana układu (CLS):
- Ustaw atrybucje rozmiaru dla swoich multimediów. Tworzy to „pudełko” do wypełnienia przez media, zamiast rozszerzać się, aby wypełnić nieokreśloną przestrzeń.
- Umieść nowe elementy interfejsu użytkownika pod zakładką. Zapobiega to przesuwaniu treści w dół strony.
- Zarezerwuj miejsca na swoje reklamy. Uniemożliwia to reklamom przesuwanie treści po stronie podczas ładowania.
Jeśli wypróbowałeś wszystkie z nich, a nadal nie otrzymujesz zielonego światła od Google, najlepszym rozwiązaniem może być przeprojektowanie witryny . Może się to wydawać czasochłonną i kosztowną trasą, ale utrzyma Cię w łaskach Google – a także Twoich odbiorców.