Nie znasz kodu? Nadal musisz znać podstawowe wskaźniki internetowe Google

Jeśli Google SEO jest ważne dla Twojej witryny, tego lata nadszedł czas na aktualizację rdzenia.

W połowie czerwca Google zacznie wykorzystywać jakość strony jako czynnik rankingowy . Nie wpłynie w pełni na systemy rankingowe dopiero w sierpniu.

Teraz nadszedł czas, aby sprawdzić Core Web Vitals , czyli elementy ważne dla doświadczenia użytkownika. Musisz je wzmocnić, aby Google mógł je odebrać.

Nawet jeśli nie jesteś webmasterem ani programistą, powinieneś zrozumieć, co to wszystko oznacza i terminologię, aby móc opowiadać się za ulepszeniami i ściśle współpracować z zespołem technicznym, aby tak się stało.

A jeśli jesteś zafascynowany technologią, może to być przydatne odświeżenie z sekcją poświęconą optymalizacji napisaną dla Ciebie.

Co to są kluczowe wskaźniki internetowe?

Podstawowe wskaźniki internetowe obejmują elementy doświadczenia strony. W przeciwieństwie do innych danych z Twojej witryny zindeksowanych przez boty Google , te dane dotyczą zachowania użytkownika zaczerpniętego z korzystania z Chrome .

Aby sprawdzić podstawowe wskaźniki internetowe dla swojej witryny, zaloguj się na swoje konto Google Search Console i przejdź do raportu Doświadczenie > Podstawowe wskaźniki internetowe:

Raport odzwierciedla dwa przypadki użycia – mobilny i stacjonarny. Chociaż Google nie powiedział, który z nich ma większą wagę, umieszczenie raportu mobilnego nad raportem na komputery może być subtelnym wskaźnikiem. Dodatkowo, choć nie jest to czynnik rankingowy, Google jest żywo zainteresowany AMP – przyspieszonymi stronami mobilnymi.

Mając to na uwadze, podejście skoncentrowane na urządzeniach mobilnych prawdopodobnie byłoby bardziej pomocne dla wpływu podstawowych wskaźników internetowych Twojej witryny, chociaż nie oznacza to, że możesz zignorować wersję komputerową.

Naucz się żargonu

Analiza strony zapewnia cztery ważne metryki: pierwsze wyrenderowanie treści (FCP), największe wyrenderowanie treści (LCP), pierwsze opóźnienie wejściowe (FID) i skumulowane przesunięcie układu (CLS). W wygodny sposób pokazuje również wydajność metryki jako dobrą, wymaga poprawy lub słabą.

Pierwsza pełna treści farba

Pierwszy contentful farby (FCP) mierzy czas od kiedy strona rozpoczyna ładowanie kiedy jakakolwiek część na ekranie pojawi się na treści.

Największa zawartość farby

Największy contentful farby (LCP) mierzy prędkość ładowania strony – czas pomiędzy kliknięciem na link i pierwszym zdaniem największego zawartości elementu na stronie. W przeciwieństwie do FCP, LCP jest lepszym wskaźnikiem całkowitej szybkości ładowania strony, ponieważ największy element zwykle ładuje się jako ostatni.

Pierwsze opóźnienie wejścia

First input delay (FID) mierzy interaktywność i responsywność strony – czas między interakcją użytkownika a reakcją przeglądarki na tę interakcję na stronie. Tej metryki nie można zasymulować, ponieważ wymaga rzeczywistej interakcji użytkownika.

Wpływ wyników FID zależy od typów stron. Na przykład metryka FID dla strony bloga nie byłaby tak ważna, ponieważ strony bloga nie są tworzone do interakcji. Ale wynik FID dla subskrypcji lub strony pobierania byłby ważny, ponieważ wymaga wkładu od użytkownika. Są to strony, na których powinieneś dążyć do uzyskania zielonego wyniku FID.

Zbiorcza zmiana układu (CLS)

Zbiorcze przesunięcie układu pokazuje stabilność wizualną strony. Pomaga zobaczyć, jak często użytkownicy doświadczają nieoczekiwanych zmian w układzie. Na przykład elementy strony mogą zmieniać miejsca podczas ładowania, co powoduje, że odwiedzający, którzy klikają szybko, zostaną przeniesieni na stronę, której nie chcą.

Poznaj wyniki swojej strony

Aby zobaczyć tę analizę, możesz zajrzeć do raportu Podstawowe wskaźniki internetowe w Google Search Console lub wprowadzić narzędzie PageSpeed ​​​​Insights adresu URL .

Przeczytaj to, jeśli jesteś webmasterem (w przeciwnym razie przejdź do końca)

Większość z tych poprawek wymaga znajomości i dostępu do zaplecza witryny. Jeśli to nie ty, przejdź do ostatniej sekcji. Jeśli tak, czytaj dalej, aby poznać kilka sztuczek optymalizacyjnych dla LCP, FID i CLS.

Optymalizacja pod kątem LCP

Biorąc pod uwagę LCP mierzy czas ładowania największego elementu treści strony, zoptymalizuj ten element, aby nie był zbyt ciężki.

Upewnij się, że masz znaczące elementy (pierwszy największy element treści) w górnej części strony (nagłówki i elementy svg się nie liczą). W przeciwnym razie czas ładowania LCP będzie znacznie dłuższy, co negatywnie wpłynie na Twój wynik LCP.

Zminimalizuj JavaScript i CSS tak bardzo, jak to możliwe, ponieważ spowalniają one stronę. Wykonaj podobną redukcję lub eliminację skryptów innych firm. ( Każdy skrypt innej firmy spowalnia stronę o 34 ms .)

Ustaw leniwe ładowanie. Ta funkcja umożliwia przeglądarkom ładowanie treści, takich jak obrazy i filmy, tylko wtedy, gdy użytkownik przewinie stronę w dół, co znacznie przyspiesza LCP.

Optymalizuj pod kątem FID

Ciężki JavaScript jest najczęstszą przeszkodą w uzyskaniu dobrego wyniku FID. Pozbądź się nadmiarowych skryptów JavaScript. Wśród innych opcji:

  • Podziel długotrwały kod na mniejsze, asynchroniczne zadania.

  • Zoptymalizuj stronę pod kątem gotowości do interakcji .

  • Pozbądź się nadmiernych skryptów firm trzecich.

  • Użyj robota internetowego .

  • Włącz buforowanie strony, aby uzyskać szybszą odpowiedź.

Optymalizacja CLS

CLS jest prawdopodobnie najbardziej powiązanym z treścią Core Web Vital. Aby obniżyć wynik CLS:

  • Ustaw wymiary atrybutu rozmiaru dla dowolnego elementu multimediów (obrazów, GIF-ów, filmów itp.), aby poinformować przeglądarkę użytkownika, ile miejsca powinien zajmować każdy element

  • Zarezerwuj miejsce na reklamy na stronie, aby nie pojawiały się nagle na środku wczytującej się strony.

  • Umieść nowe elementy interfejsu użytkownika pod zakładką, aby już załadowana część strony się nie przesuwała.

Optymalizuj z silnej pozycji

Chociaż optymalizacja wrażeń ze strony jest bardzo techniczna, wszyscy specjaliści zajmujący się marketingiem treści mogą odnieść korzyści, znając język i elementy tego, co jest ważne i dlaczego.

A prawda jest taka, że ​​optymalizacja Core Web Vitals jest krokiem do ulepszenia. Jakość treści i profil linków zwrotnych pozostają najważniejszymi czynnikami . W końcu czasy wczytywania i wrażenia użytkownika nie

Udostępnij: